Nowy początek

Nasz organizm starzeje się nie tylko na zewnątrz, lecz także wewnątrz. Wraz z wiekiem zmieniają się potrzeby naszego organizmu pod kątem niezbędnych mikro- i makroskładników. 

Nie istnieje JEDEN produkt spożywczy, który dostarczałby wszystkich podstawowych składników odżywczych i chronił nas przed procesem starzenia się.  Sposób, w jaki się żywimy, wybór różnorodnych produktów spożywczych podczas zakupów i forma przygotowania potraw ma  ogromny wpływ na nasze samopoczucie i nastrój. Gwarantuje także prawidłowy poziom energii do codziennego funkcjonowania. Dlatego tak ważne jest spożywanie produktów spożywczych z różnych grup, czyli spożywanie warzyw, owoców, produktów zbożowych, mięsa, ryb, mleka i jego przetworów (jogurty, maślanki, kefiry) w odpowiednich ilościach. Jadłospis osoby po 65. roku życia powinien być urozmaicony, dostarczający żywności najbardziej wartościowej pod względem odżywczym.

Dlaczego?

Odpowiedź jest prosta! W każdym wieku możemy wzmocnić naszą kondycję, czy mamy 40 czy 70 lat! Najłatwiej nasz stan zdrowia ocenimy, poddając się podstawowym badaniom lekarskim, czyli ogólnemu badaniu krwi. Jeżeli po wykonaniu badań kontrolnych wyniki wskazują, że masz niski poziom np. żelaza, warto przeanalizować swój codzienny jadłospis, gdyż niedobory wybranych składników odżywczych mogą pochodzić właśnie z nieprawidłowego odżywiania!

Odżywianie w starszym wieku i dostarczanie tego, co najbardziej potrzebne seniorowi, aby cieszył się pełnią życia, nie musi być trudne! Nasze wskazówki pozwolą Ci w łatwy sposób zapewnić właściwy poziom niezbędnych składników odżywczych, tj. białka, węglowodanów, tłuszczów, witamin, mikro- i makroelementów.

Twój nowy początek to zdrowie na 5 z plusem, czyli: 

  1. Posiłki 
  2. Produkty spożywcze 
  3. Skład diety 
  4. Codzienny wybór 
  5. Płyny