Zdrowa w każdym wieku

26 czerwca wraz z ukazaniem się z dziennikiem Rzeczpospolita publikacji realizowanej przez grupę mediową Mediaplanet „Zdrowie Kobiety” ruszyła strona internetowa projektu poruszająca   tematy związane zarówno z psychicznym, jak i fizycznym zdrowiem kobiet, ich aktywnością oraz samopoczuciem i macierzyństwem. Instytut Żywności i Żywienia objął kampanię swoim patronatem, a internetowy kontent wzbogaciły swoimi wypowiedziami ekspertki IŻŻ oraz Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej, mgr Hanna Stolińska-Fiedorowicz i mgr Magdalena Siuba-Strzelińska.

Mgr Hanna Stolińska-Fiedorowicz zwróciła uwagę na dietę kobiet i zagrożenia zdrowotne. Kobiecie trudniej jest komponować odpowiednie posiłki niż mężczyźnie, musi zwracać większą uwagę na zawartość odżywczą spożywanych pokarmów, jak i regularność posiłków. Mgr Magdalena Siuba-Strzelińska przedstawiła siedem zasad zdrowego odżywiania, podkreślając, że właściwa dieta, według licznych badań, przyczynia się do zmniejszenia ryzyka rozwoju wielu groźnych chorób, takich jak otyłość, choroby układu krążenia, cukrzyca typu 2, osteoporoza czy nowotwory.

Celem kampanii „ZDROWIE KOBIETY” jest nagłośnienie najważniejszych zagadnień istotnych dla czytelników jeśli chodzi o problemy zdrowotne kobiet.  Kampania tworzona jest przy współpracy z wybitnymi ekspertami. Partnerem i patronem publikacji był Instytut Żywności i Żywienia oraz m.in. Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Trychologiczne, Polskie Towarzystwo Podologiczne, Stowarzyszenia Amazonki, Polska Federacja Stowarzyszeń Chorych na Astmę, Alergię i POChP, Poradnikzdrowie.pl  i inni.

Serwis internetowy, który powstał na potrzeby kampanii, porusza wiele zagadnień związanych ze zdrowiem kobiety, m.in. tematykę chorób serca, płuc czy skóry oraz problemy typowo kobiece, jak żylaki, osteoporoza i menopauzy, tematy dotyczące zdrowia intymnego, macierzyństwa i udanego życia seksualnego. Nie zabrakło też porad pielęgnacyjnych i dotyczących urody. 

Więcej:  www.kobieta-zdrowie.pl